Wereldwijde huidverzorging

Dicht op de wensen en behoeften van de klant zitten - dat vormt het hart van de productontwikkeling bij Beiersdorf. De behoeften van de consumenten verschillen. Europeanen willen bijvoorbeeld een mooie bruine huid in de zomer, maar veel mensen in andere delen van de wereld dromen over een lichtere teint. De voorkeuren van mensen voor bepaalde geuren van verzorgingsproducten variëren ook aanzienlijk, net als de eis voor rijkere of lichtere crèmes varieert op basis van weersomstandigheden.

Om consumenten in alle regio's in de wereld producten te bieden die zo goed mogelijk passen bij hun wensen, opende Beiersdorf regionale onderzoeks- en ontwikkelingslaboratoria in Wuhan, China en Silao, Mexico. Daarnaast zijn er onderzoeksteams in de Verenigde Staten en Japan die onmiddellijk kunnen inspelen op ideeën uit de regionale markten en ze snel kunnen implementeren.

Beiersdorf heeft bijvoorbeeld heel lang een serie producten voor de Aziatische huidverzorgingsmarkt verzorgd, waarin een soort 'witmakende' of maskerende middelen zitten die de huid lichter maken. Nu geven vele Aziatische mannen en vrouwen voorkeur aan verzorgingsproducten, vooral die van NIVEA, met een extreem lichte textuur. Aan de andere kant van de wereld hechten Braziliaanse consumenten veel waarde aan de bruiningseffecten van NIVEA en tegelijkertijd aan de beschermende zonnebrandproducten Protect & Bronze. Onder de consumenten in Thailand en Mexico, maar ook in vele andere landen is de vraag naar NIVEA Invisible Black & White-deodorant zeer hoog.

De innovatieve geest en onverzadigbare nieuwsgierigheid van de onderzoekers en ontwikkelaars hebben Beiersdorf tot een bedrijf gemaakt dat over de hele wereld succesvol is. In de producten van het bedrijf kunnen consumenten antwoord vinden op hun persoonlijke behoeften, ongeacht waar en hoe ze leven. De merken van Beiersdorf, vooral NIVEA, zijn diep geïntegreerd in de verschillende culturen van de wereld.

Van idee tot product

Van idee tot product

Het is een lang proces om een idee te ontwikkelen en om te zetten in een eindproduct. Hier kunt u het ontwikkelingsproces volgen van het zoeken naar een werkzame stof tot een potje crème op een schap in de winkel.

Meer lezen