Innovatie

Focus on Skin Care. Closer to Markets.

Leren van de huid – de onderzoekers van Beiersdorf volgen dit principe al sinds de oprichting, 130 jaar geleden. En nu werken er in het Hamburg Research Center meer dan 500 wetenschappers met diepe toewijding en met veel succes aan het ontcijferen van de complexe processen van de huid, zodat er steeds betere huidverzorgingsproducten ontwikkeld kunnen worden op basis van deze nieuwe kennis. De huid is een complex orgaan. De onderzoekers zoeken naar huideigen werkzame stoffen die de stofwisselingsprocessen controleren en stimuleren in zowel de afzonderlijke huidcellen als in de huid als geheel orgaan. Hun bevindingen worden in de nieuwe producten van Beiersdorf geïntegreerd. We zullen dit blijven doen, omdat vroegtijdige en voortdurende huidverzorging niet alleen de schoonheid en het welzijn van de huid bevordert, maar ook de gezondheid.

Sinds de oprichting staan het bedrijf Beiersdorf en zijn dermatologische deskundigheid synoniem voor baanbrekende innovaties - zelfs de introductie van Eucerin (1900) en NIVEA-crème (1911) was gestoeld op het systematische onderzoek naar emulsies die in nauwe samenwerking met dermatologen werden ontwikkeld. Beiersdorf is tot op de dag van vandaag trouw gebleven aan dit principe. Een illustratie hiervan is de ontdekking van het huidverjongende en rimpelverminderende co-enzym Q10 en de uitstekende hydraterende eigenschappen van het bestanddeel Hydra IQ. Ook de uitvinding van de eerste deodorant die tegen textielverkleuringen of stressgerelateerde transpiratie werkt, was zo'n doorbraak.

Sinds het bedrijf bestaat, heeft het brede scala aan technische expertise (geconcentreerd in het Beiersdorf Research Center) herhaaldelijk geleid tot analytische en beoordelingsmethoden van de effectiviteit van huidverzorgingsproducten. Deze producten, ontworpen en getest door Beiersdorf, zijn in de hele industrie en in de wereld de norm geworden. Een voorbeeld hiervan is de huidbeschermingsfactor waarmee de effectiviteit van zonnebrandproducten op wetenschappelijke basis met elkaar vergeleken kan worden. Beiersdorf Research speelde een belangrijke rol in de ontwikkeling en vestiging van deze meetmethode, en het bedrijf begon in 1975 al huidbeschermingsfactoren te gebruiken in de zonnebrandproducten van NIVEA.

De kwaliteit van de producten is niet alleen gebaseerd op dermatologische kennis, maar ook op het diepe inzicht in de wensen en behoeften van de klant. In de hele wereld stellen consumenten extreem vertrouwen in de producten van Beiersdorf, niet in de laatste plaats omdat de producten zeer zacht voor de huid zijn. De behoeften van huid- en lichaamsverzorging verschillen en variëren per huidtype, leeftijd, sekse, maar ook per weersomstandigheden en specifieke etnische of culturele kenmerken. Om de behoeften van consumenten in alle delen van de wereld beter en sneller tegemoet te komen, heeft Beiersdorf regionale onderzoeks- en ontwikkelingslaboratoria in China en Mexico gevestigd.

Quick Facts
  • Onderzoek bij Beiersdorf

    Er zijn wereldwijd ongeveer 500 onderzoeksamenwerkingsverbanden met universiteiten, onderzoekscentra en start-ups
    Meer dan 530 medewerkers werken in Research & Development wereldwijd
    Laboratoria in Hamburg, de VS, Japan, China en Mexico om te studeren en te voldoen aan de regionale huidverzorgingsbehoeften
    Ong. € 160 miljoen wordt jaarlijks geinvesteerd in onderzoek en ontwikkeling
    Sinds 2010: Internationale Open Innovatie-initiatief "Pearlfinder" om onze innovatieve capaciteit te vergroten

Van idee tot product

Van idee tot product

Het is een lang proces om een idee te ontwikkelen en om te zetten in een eindproduct. Hier kunt u het ontwikkelingsproces volgen van het zoeken naar een werkzame stof tot een potje crème op een schap in de winkel.

Meer lezen

Innovatie highlights

Innovatie highlights

Nu kan Beiersdorf terugkijken op 130 jaar ervaring in huidverzorging. Het bedrijf zette in de loop van de tijd herhaaldelijk nieuwe normen met zijn innovatieve producten en zal dit in de toekomst blijven doen.

Meer lezen

Huidonderzoek

Huidonderzoek

Het ontdekken van de natuurlijke werkzame stoffen en principes voor een nog betere huidverzorging vraagt om onderzoekers met expertise, doorzettingsvermogen, creativiteit en een passie voor de huid. De resultaten van dit onderzoek zijn de sleutel tot het succes van Beiersdorfs verzorgingsproducten.

Meer lezen

Wereldwijde huidverzorging

Wereldwijde huidverzorging

De eigenheid van de huid is het uitgangspunt van elke productontwikkeling in het Beiersdorf Skin Research Center. Omdat de behoeften van consumenten verschillen per werelddeel zijn er productontwikkelingslaboratoria en werken er marktonderzoeksteams van Beiersdorf op alle continenten.

Meer lezen