In
2018 heeft Beiersdorf de aparte sectie Beyond opgezet. Binnen deze sectie
vallen drie verschillende divisies: Derma, Health Care en Luxury. Het beoogde
doel hiervan is door focus en aandacht te geven: meer flexibel te kunnen
opereren in de markt, in te spelen op het snel wisselende umfeld en zo meer
groei te realiseren in de toekomst.
De Health Care divisie is Benelux georganiseerd en
bevat het merk Hansaplast. Voor beide landen wordt een lokale strategie
uitgestippeld, maar waar mogelijk gezocht naar synergiën om beide markten
verder te ontwikkelen. We zijn ervan overtuigd dat dit nieuw ingeslagen pad naar de gewenste en
verwachte groei en innovatie leidt voor onze Health Care merken.
Door de opzet van deze nieuwe aparte divisie is het Health Care team nog
klein en compact, wat leidt tot nauwe samenwerking met collega’s, flexibiliteit
en een sterk gevoel van onafhankelijkheid binnen het bedrijf. Het Health Care team deelt zijn ondersteuning (zoals het
Finance-, Supply- en Sales-team) met de afdelingen die verantwoordelijk zijn
voor NIVEA. De leden van het Health Care team werken
samen met diverse andere collega’s lokaal en internationaal. Dit kan in
de toekomst functie-overschrijdende werkzaamheden en brede kennis van een grote
variëteit aan afdelingen en segmenten opleveren. De ideale manier om een unieke werkervaring te
garanderen.
Voor de toekomst van Health Care is de
uitbreiding naar nieuwe gebieden noodzakelijk, bijvoorbeeld door samenwerking
met nieuwe retailers en zakelijke partners of door de kansen te benutten die
e-commerce biedt. Om onze werknemers uit te rusten voor deze spannende
uitdaging, zorgt onze afdeling ervoor dat ze worden getraind en zich ontwikkelen
in stakeholdermanagement, ondernemerschap en het samenwerken in een team, zodat
ze een sterk zakelijk inzicht ontwikkelen dat de consument in het centrum zet
en Beiersdorf in het hart.