Beiersdorf huidonderzoek

"Expertise, moed, doorzettingsvermogen en creativiteit zijn de kenmerken die een goede onderzoeker beschrijven," aldus dr. Horst Wenck, hoofd van Beiersdorf Front End Innovation. Terugkijkend op Beiersdorfs lange onderzoeksgeschiedenis, voegt hij toe: "Als we bedenken dat kennis op het gebied van de natuurwetenschap minstens elke acht jaar verdubbelt, weten we nu 5000 keer meer dan mensen van honderd jaar geleden. Bij Beiersdorf kun je die enorme kennisgroei zien die hoort bij de huidbiologie. Je kunt het ook zien in de biologische, chemische en natuurkundige basisprincipes van een optimale huidbehandeling. En tot slot kun je het zien in de toename in de innovaties die sinds midden jaren negentig als een raket omhoog zijn geschoten."

De basis van de vooruitgang en innovatie bij Beiersdorf wordt gevormd door de voortdurende zoektocht naar nieuwe biologische kennis om specifieke huidgerelateerde behoeften van de verschillende huidtypen en leeftijdsgroepen aan te pakken. In het kader hiervan werkt een multidisciplinair team van menselijk, cellulair en moleculair biologen, immunologen en biochemici in het onderzoekscentrum in Hamburg volgens het motto "Leren van de huid voor de huid". Het doel van hun onderzoek is nieuwe actieve bestanddelen te vinden die de stofwisselingsprocessen van de huid ondersteunen. Bij voorkeur zijn deze stoffen zo natuurlijk mogelijk. Om dit doel te kunnen bereiken maakt het team gebruik van de laatste biochemische, moleculair-biologische en natuurkundige analytische methoden. Het team werkt daarnaast samen met een mondiaal netwerk aan academische, institutionele en industriële partners op het gebied van onderzoek en wetenschap. Ook biedt het onderzoekscentrum promovendi promotieplaatsen met fascinerende onderzoeksonderwerpen, uitstekende begeleiding en ondersteuning van de wetenschappers van Beiersdorf AG, maar ook van partners van diverse universiteiten.

"Beiersdorf heeft wereldwijd herhaaldelijk nieuwe normen gezet met zijn innovaties, die het resultaat waren van hard werken van generatie op generatie. We publiceren de resultaten in vele geaccrediteerde wetenschappelijke bladen, maar zijn ook aanwezig op congressen en symposia," legt dr. Wenck uit. "Door de individuele behoeften van onze consumenten wereldwijd in het onderzoek en in de ontwikkeling van nieuwe huidverzorgingsproducten te integreren, en doordat we wetenschappelijk zowel binnen als buiten Beiersdorf vooruitgang boeken, gaan we een spannende toekomst tegemoet in huidonderzoek. We zullen de volgende stap zetten naar nog krachtigere producten."